De wereld digitaliseert razend snel. GO! MIRA zet in op digitale technologieën met 2 doelstellingen:
- Ondersteunend middel om onze missie te bereiken
- Digitale kennis en vaardigheden van leerlingen te trainen
Voor ons is ICT veel meer dan een laptop of een smartschoolplatform. Dat bestaat al jaren… Wij zijn geen laptop- of deviceschool waar elke leerling alle opdrachten digitaal maakt maar wij hebben wel open leerruimtes waar computers, laptops, vlogcamera's, ipads, digitale flipover, 360° camera, VR-brillen ter beschikking zijn om het leerproces te ondersteunen. We bewaken hierbij ook het evenwicht tussen digitaal en analoog leren.
Maar wij hebben wel de ambitie om de innovatieve digitale technologieën op te volgen en in te zetten als ondersteunend middel. Wij volgen de snelheid van digitalisering niet door de hypes te volgen. De keuzes zijn gemaakt met advies van experts in de digitale onderwijswereld. O.a. Carl Boel voor VR. Onze 5 pijlers zijn de basis voor de keuze van deze 3 digitale focuselementen: digitaal leren, VR, digitaal portfolio.
Elke leerling heeft een account op een digitaal leerplatform met gevalideerde en professionele instructiefilmpjes. Geen youtube filmpjes. We zetten dit in als pré-instructie of verlengde instructie. Het is niet de bedoeling om de inspiLerende leerkracht te vervangen maar de leerling heeft wel de mogelijkheid om digitaal extra uitleg te verkrijgen over leerstof.
Filmpje van onze leerkracht geschiedenis M. David Beck
---------------------------------
Verbinden (connecten) met andere mensen in de wereld om zo de leerling zijn horizon rond taal en cultuur te verruimen.



Virtual Reality is sterk aan het evolueren en past bij onze pijler inspiLeren.
Een opsomming waarvoor we dit middel inzetten waardoor het ons toekomstgericht onderwijs nog krachtiger maakt. Veel apps zijn in het Engels waardoor de leerling op een andere manier deze taal oefent.

Elke leerling op GO! MIRA heeft een digitaal portfolio waarvan de leerling zelf eigenaar van is. Het portfolio is een platform voor het leven. Het portfolio biedt alle mogelijkheden om vaardigheden te ontwikkelen en aan te tonen. Zo kan de leerling zijn trotsproducten uploaden en jaren later herbekijken. De leerling behoudt zijn login na zijn schoolcarrière en kan zelf elementen blijven toevoegen.

Het digitaal portfolio genereert een overzicht van vaardigheden dat je ook kan gebruiken om een toekomstige werkgever inzicht te geven in jouw toekomstgerichte competenties.
